Als het gras twee kontjes hoog is?!

Geplaatst op Geupdate op

Vandaag is het de ‘Internationale Dag van het Naakt Tuinieren’, lees ik net. En dan denk ik meteen in een reflex: stel dat je dat dan doet vandaag, dan is het maar te hopen dat je buren (voor zover die zicht hebben op je tuin natuurlijk) dat bericht ook ergens gelezen hebben. Anders zou je toch maar mooi misbegrepen kunnen worden? Of ze staan vervolgens iedere dag je tuin in te staren, in de hoop dat je wederom in je geboortekostuum met maaien en wieden in de weer bent. Om daar vervolgens weer een heel jaar op te moeten wachten. En gelukkig is deze zaterdag in mei daarvoor aangewezen, want het ziet er voorlopig naar uit dat het weer een beetje zonnig wordt vandaag.

Naakt tuinieren, ik word daar wat lacherig van. Met het verstrijken der jaren heb ik er al moeite mee om me in een druk zwembad of op het strand weer in een bikini te vertonen, laat staan met niets. Maar aan de andere kant denk ik net zo goed, heel eigenwijs: ‘Wat is dat dan precies, een ‘bikinifiguur’? Trek een bikini aan en je hebt vanzelf een bikinifiguur!’ Met de troostrijke gedachte dat rond ook een vorm is, voel ik me dus eigenlijk prima in vorm. Maar ik vind het nog meer prima dat de tuin al aan kant is. Misschien ga ik er wel in zitten vandaag. Languit, met een boek. Met m’n kleren aan. Of hooguit in bikini. Fijne zaterdag allemaal!

Plaats een reactie